Vilkår og betingelser

Generelle vilkår og betingelser for KULINA Group, a.s. pr. 1. september 2023

I. Grundlæggende bestemmelser

Disse generelle vilkår og betingelser (i det følgende benævnt "GTC") regulerer forholdet mellem parterne i købskontrakten - sælgeren KULINA Group, a.s., virksomheds-id: 26155559, MOMSNUMMER: 26155559, registreret i handelsregistret, der føres af byretten i Prag, afsnit B, fil 6384  (i det følgende benævnt "sælger" eller "kulina") og køber (i det følgende benævnt "køber") inden for salg af køkkenudstyr og service samt tilbehør og udstyr til husholdning, kontor og have.

Ved at oprette en ordre bekræfter køberen, at være blevet bekendt med disse vilkår og betingelser, hvis integrerede dele er kommunikationen forud for indgåelse af købskontrakten, klageregler, betingelser for beskyttelse af personoplysninger og information om forsendelsesmetoden, og at de accepterer dem i den ordlyd, der er gældende og gældende på tidspunktet for oprettelse af ordren. Disse vilkår og betingelser bringes til købers opmærksomhed på en tilstrækkelig måde, før køberen afgiver en ordre, og køberen har mulighed for at blive fortrolig med dem.

Sælger

KULINA Group, a.s. med adresse på Výtvarná 1023/4, 161 00 Prag 6, virksomheds-ID: 26155559, er et selskab, der er registreret i handelsregistret, der føres af byretten i Prag, afsnit B, fil 6384, og beskæftiger sig med salg af køkkenudstyr og service til endelige forbrugere og virksomheder.

Køber

Køber betyder:

i henhold til disse GVB, en person, der er forbruger eller initiativrig person eller juridisk enhed.

  1. a) forbruger - en person, der indgår og opfylder en kontrakt uden for rammerne af deres forretning eller enhver anden iværksætteraktivitet. Det er en enkeltperson eller en juridisk enhed, der køber produkter eller bruger tjenester til et andet formål end forretning med sådanne produkter eller tjenester.
  2. b) iværksætter - en person, der udøver en selvstændig lønnet aktivitet for egen regning og ansvar i henhold til en handelslicens eller på lignende måde i overensstemmelse med gældende lovgivning med den hensigt at gøre det løbende for at opnå fortjeneste. Med henblik på forbrugerbeskyttelse og andre formål er en iværksætter også enhver person, der indgår kontrakter vedrørende deres forretning, fremstilling eller lignende aktivitet eller i forbindelse med selvstændig udøvelse af deres erhverv, eller en person, der handler i en iværksætters navn eller på dennes konto. Med henblik på GVB er en iværksætter en person, der handler i overensstemmelse med den foregående sætning i løbet af deres iværksætteraktivitet. Hvis køberen angiver sit virksomheds-id i en ordre, anerkender de, at køberen i kontraktforholdet med sælgeren anses for at være iværksætter og er underlagt reglerne i GVB for iværksættere.

II. Kommunikation forud for indgåelse af købsaftalen for købere, der er forbrugere

  1. Køber er forpligtet til at betale købesummen forud for modtagelse af leverancen i henhold til købsaftalen.
  2. Køber kan altid kontakte sælger telefonisk, skriftligt eller på anden måde med deres klage, og hvis det ikke er muligt at løse købers klage positivt, har de ret til at indgive en klage til den kompetente tilsyns- eller tilsynsmyndighed.
  3. Ved opstart af et forretningsforhold giver forbrugeren kun sælgeren de kontaktoplysninger, der er nødvendige for en smidig håndtering af ordren eller i givet fald de oplysninger, forbrugeren ønsker angivet på købsdokumenterne.
  4. Eventuelle juridiske forhold mellem sælgeren og køberen, der er forbruger, som ikke udtrykkeligt er reguleret i disse GVB, er underlagt de gældende bestemmelser i civillovbogen og forbrugerbeskyttelsesloven samt relaterede bestemmelser, alle som ændret.
  5. Hvor der indgås en individuel kontrakt med køberen, har en sådan kontrakt forrang over disse vilkår og betingelser, så hvis en bestemmelse i den individuelle kontrakt afviger fra betingelserne i disse vilkår og betingelser, gælder bestemmelsen i den individuelle kontrakt.
  6. Køber er opmærksom på, at ved køb af produkter, der tilbydes af sælger, ikke er berettiget til brug af registrerede varemærker, handelsnavne, firmalogoer eller patenter fra sælger eller andre virksomheder, medmindre andet er aftalt i en særlig kontrakt i det konkrete tilfælde.
  7. Priserne på varer og tjenester som angivet i onlinebutikken inkluderer moms og alle gebyrer, der er fastsat ved lov. Den samlede ordrepris ekskl. moms er angivet i alle trin i indkøbskurven. Leveringsomkostninger og betalingsomkostninger afhænger af de valgte leveringsmetoder og betaling for ordren.

III. Bestilling

  1. Køber vil modtage varer til den pris, der er gældende på bestillingstidspunktet. Før der afgiver en ordre, har køber-forbrugeren mulighed for at lære den samlede pris inklusive moms samt eksklusive moms og alle andre gebyrer. Denne pris vil blive angivet i ordren og i meddelelsen, der bekræfter accept af vareordren. Før der afgives en ordre, har køber-forbrugeren mulighed for at lære, hvor længe tilbuddet eller prisen forbliver gyldig. Når der er tale om specialvarer på bestilling eller varer, der ikke er på lager, har sælgeren ret til at bekræfte pris og leveringsperiode til køberen via telefon / e-mail på forhånd. Denne pris kan ændres af sælgeren med hensyn til den aktuelle markedssituation og afhængigt af udviklingen i valutakursen på CZK til udenlandsk valuta. Hvis køberen ikke accepterer en sådan ændring, bekræfter køberen ikke ordren, og ordren vil ikke blive opfyldt. 

  2. Ordren afgives i det øjeblik, hvor køberen tilføjer de valgte varer eller tjenester til indkøbskurven og sender ordren. Købsaftalen indgås ved bekræftelse af den ordre, som køber har afgivet, jf. pkt. IV.

  3. Ordrer kan laves på følgende måder:
    - via onlinebutikken i www.kulina.dk (i det følgende benævnt "e-butikken")
    - via elektronisk post på adressen info@kulina.dk
    - telefonisk på +420 227 272 733

  4. Sælgeren anbefaler, at køberen afgiver ordrer via onlinebutikken eller skriftligt (e-mail) og angiver følgende detaljer:
    - navn, efternavn og bopæl eller firmanavn og sæde for køber
    - firma-id, hvis købet foretages af en iværksætter / virksomhed; Momsnummer, hvis køberen er registreret som momsbetaler
    - telefonnummer, der især skal bruges af transportøren som kontaktnummer med henblik på levering af varer til køber
    - kode og navn på varerne som angivet i prislisten
    - enhedspris
    - betalings- og forsendelsesmetode - leveringsadresse, hvis forskellig fra købers faktureringsadresse -
    alle andre detaljer, som køberen
    anser for vigtige. Når der foretages et køb via hjemmesiden, vil køberen blive bedt om at udfylde alle de nødvendige detaljer.

IV. Indgåelse af en købskontrakt

  1. Købskontrakt - købers ordre er et forslag om at indgå en købskontrakt og købskontrakten indgås i det øjeblik, hvor sælgers bindende accept af et sådant forslag leveres til køberen. Indgåelse af købskontrakten vil straks blive bekræftet af Kulina til køberen ved en informativ e-mail-meddelelse, der opsummerer ordreindholdet, der sendes til den e-mail-adresse, der er angivet af køberen (ved en bindende bekræftelse af ordren fra sælgeren - ved at sende ordrebekræftelsen). På det tidspunkt opstår der gensidige rettigheder og forpligtelser mellem køber og sælger, der er defineret i købskontrakten og disse vilkår og betingelser. Sælgeren er forpligtet til at bekræfte accept af købskontrakten (ordre), for det meste ved at sende bekræftelsen via elektronisk post umiddelbart efter, at ordren er modtaget i sælgers system.

  2. Kontrakten bliver indgået på engelsk (eller ændring af dit sprog i det givne land) sprog. Den kontrakt der laves arkiveres af sælgeren med henblik på dens vellykkede opfyldelse og er ikke tilgængelig for tredjeparter, der ikke er involveret. Oplysninger om alle de tekniske trin, der fører til indgåelse af kontrakten, fremgår af disse vilkår og betingelser, hvor denne proces er forståeligt beskrevet. Før køberen sender sin ordre, har køberen mulighed for at kontrollere og rette ordren og ændre indkøbsvognens indhold samt forsendelses- og betalingsmetoder. I forbindelse med indgåelsen af kontrakten kan køberen bistås af en sælger enten i en mursten og mørtelbutik, telefonisk eller ved bestilling via e-mail. Køberen er forpligtet til at kontrollere alle de oplysninger, de har angivet/valgt, når ordren oprettes. Disse vilkår og betingelser er tilgængelige på webstedet for onlinebutikken www.kulina.dk, så de kan arkiveres og gengives af køberen.

  3. Afhængigt af ordrens art (mængde af varerne, købsprisens størrelse, forventede forsendelsesomkostninger) kan sælgeren altid bede køberen om yderligere bekræftelse af ordren (f.eks. skriftligt eller telefonisk).

  4. Køber anerkender, at sælger ikke er forpligtet til at indgå købsaftalen, især med parter, der væsentligt har misligholdt deres forpligtelser over for sælger i fortiden.

  5. Køberen accepterer brugen af fjernkommunikationsmidler ved indgåelse af købskontrakten. Købers omkostninger til brug af fjernkommunikationsmidler i forbindelse med indgåelse af købsaftalen (omkostninger til internetforbindelse, omkostninger til telefonopkald) afholdes af køberen.

V. Tilbagetrækning fra kontrakten

  1. Køber-forbrugeren kan trække sig ud af købskontrakten inden for 60 dage fra levering af ordren. For at overholde fristen for tilbagetrækning fra købskontrakten ville det være tilstrækkeligt at sende varerne ved brug af en af de tilgængelige metoder til returforsendelse inden udløbet af ovennævnte frist.

  2. Hvis forbrugeren ønsker at udøve fortrydelsesretten fra købsaftalen som beskrevet i det foregående afsnit, dvs. inden for 60 dage, skal forbrugeren underrette sælgeren om tilbagetrækningen skriftligt, nemlig ved at sende vareretur formularen i pakken sammen med de varer, der returneres, via e-mail eller via onlineformularen. Hvis forbrugeren ønsker at trække sig ud af købskontrakten som angivet i de foregående afsnit, returnerer sælgeren uden unødig forsinkelse, men senest inden for 14 dage fra den dag, hvor iværksætteren modtog forbrugerens meddelelse om tilbagetrækning fra købskontrakten, alle de betalinger, sælgeren modtog fra køberen, inklusive forsendelsesomkostningerne. Sælgeren er dog ikke forpligtet til at returnere de modtagne midler til forbrugeren, før forbrugeren overdrager varerne til sælgeren/varerne leveres til sælgeren ved brug af en af de mulige returmetoder.

  3. Hvis forbrugeren trækker sig ud af kontrakten, sender eller overdrager de varer, som forbrugeren har modtaget fra iværksætteren, til sælgeren uden unødig forsinkelse, men senest inden for 14 dage fra tilbagetrækningen fra kontrakten.
  4. Hvis forbrugeren trækker sig ud af købsaftalen, er han forpligtet til at returnere sælgeren varerne i den stand, hvor forbrugeren modtog varerne, dvs. om muligt i originalemballagen, ubrugte og ubeskadigede, sammen med alle dele, tilbehør, dokumentation og, hvor det er relevant, med gaver, som forbrugeren modtog sammen med varerne. Forbrugeren returnerer varerne enten ved at sende varerne til kontaktadressen i overensstemmelse med proceduren beskrevet i afsnittet varer retur eller ved at aflevere varerne til sælgerens virksomhed.

  5. Hvis køberen får lov til at trække sig ud af købskontrakten inden for tres dage, anerkender køberen, at den refunderede købspris kan reduceres med det beløb, hvormed varens værdi er blevet reduceret. Køber anerkender, at hvis de varer, der returneres af køberen, er beskadigede, slidte eller delvist forbrugte, bliver sælgeren berettiget til erstatning for skader, som sælger således har lidt, der skal betales af køberen. Retten til erstatning for den lidte skade kan ensidigt modregnes af sælger mod købers ret til tilbagebetaling af købesummen.

  6. Sælgeren kan til enhver tid trække sig ud af købsaftalen, før køberen overtager varerne. I sådanne tilfælde refunderer sælger købers købspris uden unødig forsinkelse ved kontantløs overførsel til den konto, der er angivet af køberen.

  7. Hvis en gave leveres til køberen sammen med varerne, indgås donationsaftalen mellem sælger og køber med den resolutive betingelse, at hvis forbrugeren trækker sig ud af købsaftalen, vil donationsaftalen vedrørende gaven ikke længere være i kraft, og køberen vil være forpligtet til at returnere gaven sammen med varerne til sælgeren.

Forbrugeren kan ikke trække sig fra aftalen, når det drejer sig om følgende tilfælde:

  1. levering af tjenester, der blev opfyldt af sælgeren med forudgående udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren inden udløbet af fristen for at trække sig ud af kontrakten

  2. levering af varer eller tjenesteydelser, hvis pris afhænger af afvigelser på det finansielle marked, der er uafhængige af sælgers vilje, og som kan forekomme inden for fristen for tilbagetrækning fra kontrakten

  3. levering af varer, der blev tilpasset på forbrugerens anmodning eller til forbrugeren

  4. levering af letfordærvelige varer eller varer, der blev irreversibelt blandet med andre varer efter leveringen

  5. reparation eller vedligeholdelse udført på det sted, der er angivet af forbrugeren på forbrugerens anmodning Dette gælder dog ikke i tilfælde af efterfølgende udførelse af andet end de ønskede reparationer eller levering af andre end de ønskede reservedele;

  6. levering af varer i lukket emballage, der blev fjernet af forbrugeren fra emballagen og ikke kan returneres af hygiejniske årsager (især manicure og manicureværktøj);

  7. levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner.

VI. Åbningstider

Ordrer via onlinebutikken på www.kulina.dk kan placeres 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.

VII. Priser

  1. Oplysninger om varerne og den af Sælger oplyste pris er bindende, bortset fra hvis der er tale om en åbenbar fejl. De angivne priser inkluderer alle skatter (f.eks. moms) og gebyrer, bortset fra omkostningerne ved levering af varer (se artikel II.)
  2. Sammen med købsprisen for varerne er køberen forpligtet til at betale sælgeren omkostningerne ved levering af varer i det aftalte beløb. Medmindre andet udtrykkeligt er angivet, betyder købsprisen også i det følgende omkostningerne i forbindelse med vareleveringen.

  3. Rabatter på priserne på varer, som sælgeren giver køberen, kan ikke kombineres.

  4. Varesalg tilbuddet og priserne på sådanne varer forbliver gyldige i den periode, hvor de vises i onlinebutikken som produkter på lager, og indtil perioden med tidsbegrænset rabat udløber, hvis produktets pris reduceres i en begrænset periode.

VIII. Betalingsbetingelser

  1. Kulina accepterer følgende betalingsmetoder. For at finde ud af de særlige betingelser vedrørende brug af betalingsmetoderne skal du følge de respektive links.

  2. Varerne forbliver sælgers ejendom indtil der er lavet en fuld betaling af købsprisen, men risikoen for skade på varen overgår ved købers overtagelse af varerne.

  3. Sælger forbeholder sig ret til kun at tilbyde køberen nogle betalingsmetoder efter sælgers skøn.

  4. Hvis betaling ved levering anvendes, forfalder købsprisen på det tidspunkt, hvor varerne overtages. Hvis der anvendes en kontantløs betaling, forfalder købesummen senest 7 dage efter købsaftalens indgåelse.

  5. Hvor der anvendes en kontantløs betaling, er køberen forpligtet til at angive det variable symbol på betalingen ved betaling af købsprisen for varerne. Hvor der anvendes en kontantløs betaling, er købers forpligtelse til at betale købsprisen opfyldt på det tidspunkt, hvor det respektive beløb krediteres sælgers konto.

  6. Hvis køberen ikke giver yderligere bekræftelse af ordren (afsnit IV.c), kan sælgeren især kræve betaling af den fulde købspris, inden varerne sendes til køberen.

  7. "Klarna" -betalingen er en løsning leveret af Klarna Bank AB (publ). Corp. ID nr. 556737-0431,med adresse på Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, på grundlag af en Klarna-faktura ved at tildele kravet på betalingen med forlænget betalingsperiode til Klarna Bank AB på de betingelser, der er angivet i "Generelle vilkår og betingelser for brugere af "Klarna"-tjenesten". Hvis køberen bruger tjenesten "Klarna", der formidles af sælgeren og leveres af Klarna Bank AB, er køberen forpligtet til at foretage betalingen (dvs. betale den samlede købspris og omkostningerne ved levering af varerne) inden for 30 dage fra den dag, hvor varerne leveres. Købskontrakten indgås ved at udfylde ordren fra køberen, acceptere ordren fra sælgeren (ved skriftlig bekræftelse sendt via elektronisk post) og betale for de bestilte varer af køberen eller ved hjælp af "Klarna" -tjenesten. Køberen accepterer, at køberen ved at vælge tjenesten "Klarna" i indkøbskurven hos forhandleren og efter efterfølgende godkendelse af Klarna-betalingen accepterer de "Generelle vilkår og betingelser for brugere af "Klarna" -tjenesten.

  8. Hvis det er sædvanligt i forretningspraksis, eller hvis det er fastsat i gældende lovgivning, udsteder sælgeren et skattedokument - faktura til sælgeren vedrørende de betalinger, der er foretaget i henhold til købskontrakten. Sælgeren er momsbetaler. Sælgeren udsteder skattedokumentet - faktura til køberen senest efter vareleveringen til køberen og sender det i elektronisk form til købers e-mail-adresse.

  9. Regningen – skattedokumentet opbevares i det elektroniske arkiv

IX. Leveringsbetingelser

  1. Kulina tilbyder følgende forsendelsesmuligheder. For mere information om transportørernes særlige forhold skal du følge de respektive links. Forsendelsesomkostningerne reguleres af den prisliste, der er gældende den dag, hvor ordren bliver afgivet.
  2. Hvis sælgeren i henhold til købskontrakten er forpligtet til at levere varerne til det sted, der er angivet af køberen i ordren, er køberen forpligtet til at overtage varerne ved levering. Hvis køberen ikke modtager varerne ved levering, kan sælgeren trække sig ud af købsaftalen.

  3. Hvis varerne af grunde fra købers side skal leveres gentagne gange eller på en anden måde end det er er angivet i ordren, er køber forpligtet til at dække omkostningerne i forbindelse med gentagen levering eller anden leveringsmåde for varerne.

  4. Ved overtagelse af varerne fra transportøren er køberen forpligtet til at kontrollere integriteten af vareemballagen, og hvis der er mangler, straks informere transportøren om dem. Hvis man finder ud af, at emballagen er brudt og viser tegn på uautoriseret adgang til forsendelsens indhold, er køber ikke forpligtet til at overtage forsendelsen fra transportøren. Ved at underskrive følgesedlen bekræfter køber, at emballagen til forsendelsen indeholdende varerne var intakt og uden fejl.

  5. Hvis en forsendelse er ufuldstændig eller beskadiget, skal køberen straks rapportere dette via e-mail til adressen info@kulina.dk, udarbejde en skadesfortegnelse sammen med transportøren og sende skadesregistreringen via e-mail til sælgeren uden unødig forsinkelse. Hvis en klage over en ufuldstændig forsendelse eller ekstern skade på forsendelsen indgives senere, har forbrugeren stadig ret til at indgive en klage over varen, men sælgeren kan bevise, at det ikke var et brud på købskontrakten.

X. Ansvar for mangelfuld levering og kvalitetsgaranti

Sælgers ansvar for en mangelfuld levering og garantibetingelserne vedrørende varerne reguleres af sælgers klageregler (du vil finde mere information nedenfor) og de gældende lovbestemmelser.

XI. Parternes øvrige rettigheder og forpligtelser

  1. Køber erhverver ejendomsretten over varerne mod betaling af varernes fulde købspris.

  2. Køber anerkender, at softwaren og andre dele, der udgør butikkens webgrænseflade (herunder fotografier af de tilbudte varer), er beskyttet af ophavsret. Køber forpligter sig til ikke at udføre nogen aktivitet, der kan gøre det muligt for køber eller tredjepart at manipulere med eller bruge, uden tilladelse, softwaren eller andre dele, der udgør butikkens webgrænseflade.

XII. Afsluttende bestemmelser

  1. Hvis det forhold, der er etableret ved købskontrakten, omfatter et internationalt (udenlandsk) element, er parterne enige om, at forholdet reguleres af tjekkisk lovgivning. Dette berører ikke forbrugerens rettigheder i henhold til gældende lovgivning.

  2. Hvis en bestemmelse i disse generelle vilkår og betingelser er eller bliver ugyldig eller ineffektiv, erstattes de ugyldige bestemmelser med bestemmelser, hvis betydning kommer så tæt som muligt på den ugyldige bestemmelse. Ugyldighed eller ineffektivitet af en bestemmelse påvirker ikke gyldigheden af de andre bestemmelser

  3. En form for tilbagetrækning fra købskontrakten udgør et bilag til vilkårene og betingelserne.

  4. Forholdet og eventuelle tvister, der opstår i henhold til kontrakten, vil udelukkende være underlagt lovgivningen i Tjekkiet og vil blive afgjort af de kompetente domstole i Tjekkiet.

  5. Disse generelle vilkår og betingelser træder i kraft den 1. oktober 2022 og erstatter alle de foregående bestemmelser og praksis. Sælger forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser uden forudgående varsel.

 

KLAGEREGLER

Disse klageregler træder i kraft den 1. september 2023 og erstatter tidligere klageregler . Disse klageregler er tilgængelige som et dokument på www.kulina.dk og udgør en integreret del af de generelle vilkår og betingelser for KULINA Group, a.s.

I. Almindelige bestemmelser

Klagereglerne beskriver det normale forretningsmæssige samarbejde mellem køber, der er forbruger, og sælger, dvs. KULINA Group, a.s. Køber er forpligtet til at gøre sig bekendt med klagereglerne og de generelle vilkår og betingelser inden bestilling af varer. Ved at indgå købsaftalen og overtage varerne fra sælgeren accepterer køber nedenstående klageregler. Ved overtagelse af en vare forstås det øjeblik, hvor en vare overtages fra fragtføreren eller på et afhentningssted hos en af transportørerne.

Som et garantidokument (garantibevis) udsteder sælgeren for hver købt vare et købsdokument (faktura eller forenklet salgskvittering - i det følgende benævnt et "garantibevis"), der indeholder alle de lovbestemte oplysninger, der kræves for at fremsætte et garantikrav (navn på varerne, garantivarighed, pris, mængde osv.).

II. Rettigheder og forpligtelser fra en defekt levering

Ved anmeldelse af en mangel eller uden unødig forsinkelse efter anmeldelse af en mangel, skal køber informere sælger om, hvilken ret køber har valgt.

Kvalitet på overtagelsestidspunktet - sælger garanterer køberen, at varerne ikke har mangler eller andre fejl på overtagelsestidspunktet. Især garanterer sælgeren køberen, at på det tidspunkt, hvor køberen overtager varerne:

  • varerne har de egenskaber, der er aftalt mellem parterne, og hvis en sådan aftale mangler, har varerne sådanne egenskaber, der blev beskrevet af sælgeren eller producenten, eller som køberen forventede med hensyn til varernes art og sælgerens eller producentens reklame;
  • varerne er egnede til det formål, som sælgeren har angivet, til deres brug eller til det formål, som varerne af denne art sædvanligvis anvendes til;
  • varerne svarer til kvaliteten eller designet af den aftalte prøve eller model, hvis kvaliteten eller designet blev bestilt på grundlag af en aftalt prøve eller model
  • varerne blev leveret i den krævede mængde
  • Varerne overholder kravene i lovbestemmelser.

Hvis en mangel viser sig inden for seks måneder fra overtagelsen af varerne, anses varen for at være defekt allerede på overtagelsestidspunktet.

Hvis de solgte varer, deres emballage, instruktioner vedlagt varerne eller reklamer i overensstemmelse med andre lovbestemmelser angiver en periode, hvor varerne kan bruges, gælder kvalitetsgaranti bestemmelserne.

Købers ovennævnte ret gælder ikke:

  • når der er tale om varer, der sælges til en lavere pris, den mangel, på grund af hvilken den lavere pris blev aftalt
  • slid på varerne som følge af normal brug
  • for så vidt angår brugte varer, den defekt, der svarer til omfanget af den brug eller det slid, som varen havde, da forbrugeren overtog varen eller
  • hvis det følger af varens art.

Hvis varen har en fejl, og denne fejl kan fjernes, kan køber kræve reparation eller supplering af det, der mangler, eller et rimeligt afslag i købesummen. Hvis fejlen ikke kan fjernes, og varerne ikke kan bruges korrekt på grund af en sådan fejl, kan køberen enten trække sig ud af købskontrakten eller kræve et rimeligt afslag i købsprisen.

Varerne betegnes som defekte, hvis de ikke overdrages af sælgeren til køberen i den aftalte mængde, kvalitet og design. Hvis kvalitet og design ikke er aftalt, leverer sælgeren varer med den kvalitet og design, der er egnet til det formål, der fremgår af købskontrakten.

Hvis varerne ikke har de egenskaber, der er angivet ovenfor (især hvis varerne ikke har de egenskaber, der er aftalt mellem parterne, og hvis en sådan aftale mangler, så hvis varerne ikke har sådanne egenskaber, der blev beskrevet af sælgeren eller producenten, eller som var forventet af køberen med hensyn til varernes art og reklame fra sælgeren eller producenten; hvis varerne ikke er egnet til det formål, som sælgeren har angivet til deres brug eller til det formål, som varerne af denne art normalt bruges til; varerne svarer ikke til kvaliteten eller designet af den aftalte prøve eller model, hvis kvaliteten eller designet blev bestilt på grundlag af en aftalt prøve eller model hvis varerne ikke blev leveret i den krævede mængde, størrelse eller vægt og hvis varerne ikke overholder kravene i lovbestemmelser), kan forbrugeren også kræve levering af en ny vare uden mangler, hvis et sådant krav ikke er utilstrækkeligt med hensyn til manglens art, og hvis manglen kun vedrører en del af varerne, kan forbrugeren kun kræve udskiftning af delen; Hvis dette ikke er muligt, kan forbrugeren træde tilbage fra aftalen. Men hvis dette er urimeligt med hensyn til sagens art, især hvis manglen kan fjernes uden unødig forsinkelse, har forbrugeren ret til at få manglen fjernet gratis.

Køber har også ret til at få nye varer leveret eller en del ombyttet i tilfælde af en aftagelig mangel, forudsat at køber ikke kan bruge varen korrekt på grund af manglens gentagelse efter reparationen eller på grund af et større antal mangler. I sådanne tilfælde har køberen ret til at trække sig ud af kontrakten.

Hvis køber ikke trækker sig ud af kontrakten eller ikke udøver retten til at få nye varer leveret uden mangler, til at få deres del udskiftet eller til at få varerne repareret, kan køber kræve en rimelig rabat. Køber har endvidere ret til rimelig rabat, såfremt Sælger ikke er i stand til at levere Køber nye varer mangelfrit, omlevere en del af varen eller reparere varen, samt hvis Sælger ikke afhjælper situationen inden for rimelig tid, eller hvis afhjælpningen vil kunne medføre betydelige problemer for Køber.

Køber har ikke de rettigheder, der følger af en mangelfuld levering, hvis køber inden overtagelsen af varen vidste, at varen havde en fejl, eller hvis fejlen var forårsaget af køber selv. Hvis varerne har en fejl, som sælger er ansvarlig for, og de er varer, der sælges til en lavere pris eller brugte varer, har køberen ret til en rimelig rabat i stedet for retten til at få varerne omleveret.

Rettigheder som følge af en fejl udøves hos sælgeren, hvorfra varen blev købt. Men hvis en anden part er angivet som en part, der er udpeget til at udføre reparationen og er til stede på sælgers placering eller et sted tættere på køberen, vil køberen udøve retten til at få varen repareret med den part, der er udpeget til at udføre reparationen. Den part, der således er udpeget til at udføre reparationen, reparerer varen inden for den frist, der er aftalt mellem sælger og køber under købet af varen.

III. Væsentlig misligholdelse af kontrakten

Hvis den mangelfulde levering er en væsentlig misligholdelse af aftalen, har forbrugeren ret til:

  • få fejlen afhjulpet ved at levere nye varer uden fejl eller manglende varer;
  • få fejlen fjernet ved reparation af varerne
  • et rimeligt afslag i købsprisen for varerne
  • trække sig ud af kontrakten.

Ikke-væsentlig misligholdelse af kontrakten - Hvis den mangelfulde levering er en ikke-væsentlig misligholdelse af kontrakten har køber ret til at få fejlen fjernet eller til et rimeligt afslag i købesummen. Hvis køber i tilfælde af ikke-væsentlig misligholdelse af kontrakten ikke udøver retten til afslag i købsprisen eller ikke trækker sig ud af købsaftalen, kan sælgeren levere, hvad der mangler, eller kan afhjælpe den juridiske fejl. Andre fejl kan fjernes af sælgeren efter eget valg enten ved at reparere varerne eller ved at levere nye varer; valget må ikke medføre urimelige omkostninger for køber.

Hvis sælgeren undlader at fjerne fejlen på varerne i tide eller nægter at fjerne fejlen på varerne, kan køberen kræve en reduktion af købsprisen eller kan trække sig ud af kontrakten. Dette valg kan ikke ændres af køber uden sælgers samtykke. Når nye varer leveres af sælgeren til køberen, returnerer køberen sælgeren for sælgers regning de tidligere leverede varer.

Kvalitetsgaranti - Ved kvalitetsgarantien garanterer sælgeren, at varerne vil være egnede til brug til deres sædvanlige formål eller vil bevare deres sædvanlige egenskaber i en vis periode. Angivelse af garantiperioden eller brugstiden for varerne på emballagen eller i reklame har også disse virkninger. Der kan også gives garanti på komponenter af varerne.

Hvis sælgeren giver en kvalitetsgaranti på varerne, er garantiperioden inkluderet i oplysningerne om det pågældende produkt, der er angivet på hjemmesiden www.kulina.dk.

Garantiperioden vil begynde ved overdragelse af varerne til forbrugeren; Hvis varerne sendes i henhold til kontrakten, begynder garantiperioden ved levering af varerne til destinationen. Hvis de købte varer skal tages i brug af en anden part end sælgeren, begynder garantiperioden den dag, hvor varerne blev taget i brug, forudsat at sælgeren beordrede idriftsættelsen af varerne senest tre uger fra vareovertagelsen og ydede behørig og rettidig bistand til at udføre tjenesten.

Køber har ikke rettigheder i henhold til garantien, hvor manglen skyldes en ekstern begivenhed, efter at risikoen for skade på varerne var overgået til forbrugeren. Dette gælder ikke, hvis manglen er forårsaget af sælger.

IV. Betingelser for udøvelse af rettigheder som følge af en defekt levering og rettigheder i henhold til kvalitetsgarantien (i det følgende samlet benævnt "klager")

  1. Det anbefales, at køberen på tidspunktet for forsendelsesleveringen sammen med transportøren kontrollerer forsendelsens tilstand (antal pakker, båndets integritet med firmaets logo, beskadigelse af kassen) i henhold til det vedlagte transportdokument. Køber kan nægte at overtage en forsendelse, der ikke overholder købsaftalen, f.eks. er ufuldstændig eller beskadiget. Hvis køber overtager en beskadiget forsendelse fra transportøren, er det nødvendigt at beskrive skaden i transportørens overdragelsesprotokol.
  2. Hvis en forsendelse er ufuldstændig eller beskadiget, skal køberen straks rapportere dette via e-mail til adressen info@kulina.dk, udarbejde en skadesfortegnelse hos transportøren og sende skadesregistreringen via e-mail eller post til sælgeren uden unødig forsinkelse. Hvis en klage over en ufuldstændig forsendelse eller ekstern skade på forsendelsen indgives senere, har forbrugeren stadig ret til at indgive en klage over varen, men sælgeren kan bevise, at det ikke var et brud på købskontrakten.

Klagen skal sendes til KULINA Group, a.s., Volta Real lagersted,  Strojírenská 259/16, 155 21 Zličín. Vi anbefaler, at køber altid sender defekte varer under klage til sælgers adresse gennem en transportør eller leverer dem personligt. Varer, der er under klage, skal sikres grundigt for at forhindre deres skade under transporten, og pakken skal være synligt mærket "KLAGE" og indeholde de varer, der klages over (inklusive alt tilbehør). Vi anbefaler at vedlægge en kopi af købsdokumentet, detaljeret beskrivelse af manglen og tilstrækkelige kontaktoplysninger på køberen (returadresse, telefonnummer). Uden dette er det umuligt at identificere varernes oprindelse og defekt. Proceduren for levering af varer, der klages over, er beskrevet her.

  1. Køberen beviser deres rettigheder som følge af ansvaret for mangler eller fra kvalitetsgarantien ved at indsende købsdokumentet, og hvis der tidligere blev indgivet en klage over varerne, også klagedokumentet. Købsdokumentet (købs- eller klagedokument) skal angive det samme serienummer som det produkt, der klages over (hvis produktet har et serienummer).
  2. Mangels- og kvalitetsgarantien gælder ikke for mangler, der skyldes brug af uhensigtsmæssigt eller defekt tilbehør, uhensigtsmæssigt værktøj, uhensigtsmæssige arbejdsprocedurer mv. Sælger er ikke ansvarlig for skader, der opstår som følge af en sådan brug. Ansvaret for mangler og kvalitetsgaranti gælder heller ikke for fejl, der skyldes forkert betjening eller uprofessionel eller uhensigtsmæssig håndtering, brug eller installation i strid med brugervejledningen eller skader på elektriske apparater forårsaget af overspænding i elnettet.

Mangels- og kvalitetsgarantien gælder heller ikke for skader, der skyldes (sammen med begrænsningen i artikel II i klagereglerne):

  1. mekanisk beskadigelse af varerne
  2. elektrisk overspænding (synligt brændte dele eller trykte kredsløb);
  3. brugen af varerne under forhold (temperatur, støveksponering, fugtighed og kemiske og mekaniske faktorer), der ikke overholder de omgivende forhold, der er specificeret af sælgeren eller producenten;
  4. ufaglært installation, håndtering eller drift eller forsømt pleje af varerne
  5. ved overdreven belastning eller brug i strid med de betingelser, der er angivet i dokumentationen eller de generelle regler
  6. en ukvalificeret handling eller ændring af parametre
  7. Ændringer der er blevet udført af kunden (belægning, bøjning osv.), forudsat at manglen skyldes sådanne ændringer.
  8. De varer, der indsendes som en del af en reklamation, vil kun blive testet for den fejl, som køber har angivet (i reklamationsformularen, i det vedlagte dokument, der beskriver manglen). Vi anbefaler, at fejlen angives i returformularen, der er vedlagt som papirdokument til hver ordrelevering, eller i online klageformularen .

V. Proces for behandling af klager

I tilfælde af væsentlig eller ikke-væsentlig misligholdelse af kontrakten fra sælgers side kan køber udøve sine rettigheder som følge af sælgers ansvar for mangler eller fra den givne kvalitetsgaranti i overensstemmelse med artikel II i klagereglerne.

Sælger behandler reklamationen, herunder fejludbedring, uden unødig forsinkelse, dog senest 30 dage fra den dag, hvor reklamationen er indgivet. Efter udløbet af denne frist har forbrugeren de samme rettigheder, som hvis der var tale om en fejl, der ikke kan afhjælpes. Denne frist er ikke bindende for køberen, der angav deres virksomheds-id ved købet, så deres forhold til sælgeren er reguleret af handelsloven.

Sælgeren udsteder en skriftlig bekræftelse til køberen med angivelse af datoen for, hvornår klagen blev indgivet, indholdet af klagen og den ønskede måde at klage på; samt en bekræftelse af dato og metode for klagebehandlingen, herunder en bekræftelse af reparationen og dens varighed eller, alt efter omstændighederne, en skriftlig begrundelse for afvisning af klagen.

Hvis reklamationen er berettiget, har Køber ret til godtgørelse af de udgifter, der er afholdt i forbindelse med reklamationen (især den porto, som Køber har betalt ved afsendelse af de varer, der klages over). Hvis du fortryder aftalen på grund af en mangel ved en vare, har forbrugeren også ret til refusion af de udgifter, der er afholdt i forbindelse med en sådan tilbagetrækning.

  1. Hvis en klage over de varer, der er indgivet inden for den lovbestemte garantiperiode, løses ved at bytte varerne til nye, fortsætter garantiperioden med at løbe på den dato, hvor klagen er løst. Hvis en klage løses ved ombytning af varerne, anses enhver efterfølgende klage for at være den første klage over varerne. Klageproceduren begynder dagen efter den dag, hvor klagen blev indgivet, og slutter den dag, hvor klagen er løst. Oplysninger om klageløsningen sendes til kundens e-mail-adresse, som kunden har angivet,da varen blev købet.
  2. Når klagen er løst, informerer sælger køber om afslutning af klageproceduren via telefon, SMS eller e-mail. Hvis varerne blev sendt via en transportør, sendes de automatisk til købers adresse efter klageløsningen.

Hvis varer, der klages over, ikke afhentes/overtages fra transportøren inden for en måned fra udløbet af den periode, inden for hvilken afhjælpningen skulle være afsluttet, og hvis den blev afsluttet senere, så inden for en måned fra meddelelsen om, at den er afsluttet (dvs. normalt inden for 60 dage fra den dag, hvor klagen blev indgivet), Sælger kan opkræve et opbevaringsgebyr ved frigivelse af de varer, der klages over.

Eller du kan bruge onlineversionen her.

Beskyttelse af personoplysninger

Sælger erklærer, at alle købers personoplysninger, der behandles af sælgeren, behandles i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 vedrørende beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne data ("GDPR"), lov om beskyttelse af personoplysninger nr. 101/2000 fra samlingen af love i Tjekkiet (saml.), som ændret, lov om elektronisk kommunikation nr. 127/2005 saml., som ændret, og visse informationssamfundstjenester nr. 480/2004 saml., som ændret.

Detaljerede oplysninger om beskyttelse af personoplysninger fremgår af KULINA Group, a.s.'s erklæring om beskyttelse af personoplysninger, som er tilgængelig her:

Beskyttelse af personoplysninger og GDPR

GDPR er blevet diskuteret tidligere i dette dokument. Det er en forordning fra Den Europæiske Union, der har til formål at forbedre beskyttelsen af personoplysninger om dig, køberne. Der vil ikke ske mange ændringer fra vores side, fordi vi allerede administrerede dine personoplysninger samvittighedsfuldt allerede før denne forordning trådte i kraft. Et af de nye krav i forordningen er at oprette en side, hvor vi informerer dig om, hvilke personoplysninger vedrørende vores kunder vi indsamler, og til hvilket formål vi har brug for og bruger sådanne data. Dette er den side, du læser nu.

Hvilke data er der brug for?

De oplysninger, vi indsamler om vores kunder, kan opdeles i to grupper. De oplysninger, der er nødvendige for ordrelevering til kunden, og de oplysninger, der bruges til markedsføringsformål. Vi indsamler ikke oplysninger om vores kunders race, overbevisninger, politiske meninger eller helbred. 

Hvordan beskyttes dataene?

Vi beskytter omhyggeligt alle følsomme personoplysninger og overfører dem kun til de enheder, som vi har indgået en databehandlingsaftale med, og vi overfører altid kun de oplysninger, der er væsentlige (transportøren skal kende din adresse og telefonnummer, men ikke historikken for dine ordrer eller antallet af klager). Sådanne enheder er f.eks. de transportører, der har brug for dine data for at levere ordren, prissammenligningswebstedet, hvis du foretager købet gennem det, eller nyhedsbrevstjenesten. Alle disse enheder har i deres databehandlingsaftale forpligtet sig til at beskytte dine personoplysninger på samme måde som vi gør.

Hos www.kulina.dk personoplysninger behandles af KULINA Group a.s. Databehandleren er behørigt registreret hos kontoret for beskyttelse af personoplysninger (på tjekkisk: Úřad pro ochranu osobních údajů).

 

Hvilke personoplysninger behandler vi og til hvilke formål?

For- og efternavn

Til levering af forsendelser, til identifikation som kunde

Vi arkiverer dem i 10 år.

Faktureringsadresse

Til udstedelse af regninger og til vores regnskab

Vi arkiverer dem i 10 år.

Leveringsadresse

Til levering af sendinger

Vi arkiverer dem i 10 år.

E-mail-adresse

Til kommunikation med dig, til at sende oplysninger om din ordre og markedsføringskommunikation og til din identifikation som kunde

Vi arkiverer dem i 10 år.

Telefonnummer

For kommunikation med dig, for lettere levering af transportører

Vi arkiverer dem i 10 år.

Virksomheds-id/moms-id

Til udstedelse af regninger og til vores regnskab

Vi arkiverer dem i 10 år.

IP-adresse

Til markedsføringsformål og til forbedring af din købsoplevelse

Vi arkiverer dem i 5 år.

Fotografier

Billeder fra vores arrangementer bruges på vores Facebook-profiler og i vores markedsføringskommunikation

 

Videoer

Videoer fra vores arrangementer bruges på vores Facebook-profiler og i vores markedsføringskommunikation

 

Cookies

For at de kan fungere korrekt, har websteder brug for et antal "cookies". Samtykke til deres behandling kræves af de fleste websteder, ellers ville de ikke være i stand til at arbejde. En liste over cookies, der indsamles af vores websted, er tilgængelig i pop op-vinduet med cookies, der åbnes, når du går ind på webstedet kulina.dk.

 

Formål og metode til behandling af personoplysninger

Som delvist beskrevet ovenfor behandler vi dine personoplysninger af flere årsager. Disse grunde vil blive skitseret nedenfor.

Køb og salg hos kulina.dk

For at kunne håndtere din ordre har vi brug for nogle af dine data til kommunikationen med dig, til levering af din forsendelse og til udstedelse af købskontrakten. Så disse data behandles med henblik på opfyldelse af købskontrakten. Vi henter disse data fra bestillingsformularen (eller fra vores system, hvis du allerede har været vores registrerede bruger) og arkiverer dem i ti år i overensstemmelse med skattelovgivningen.

Nogle af disse data skal leveres til vores partnere, såsom transportører (adresse, telefonnummer, e-mail-adresse).

Support via e-mail og telefon

Hvis du kontakter os via e-mail eller telefon eller via en kontaktformular, kan du blive bedt om yderligere personoplysninger for at bekræfte nøjagtigheden af din anmodning (spørgsmål om ordren, hjælp til betaling osv.). Vi har brug for sådanne oplysninger for at kunne matche din anmodning med ordrerne i vores system. Vi arkiverer dit telefonnummer eller din e-mailadresse og yderligere data med henblik på fremtidige klager eller tvister, hvis nogen, på grundlag af vores legitime interesse.

Markedsføringskommunikation

Vi kan også bruge din e-mailadresse til at sende dig information om produkter, nyheder, rabatter og arrangementer i vores e-shop. Vi gør det for at give dig så mange muligheder som muligt for at købe varer, der vil gøre dig glad. Hvis du ikke ønsker at modtage denne meddelelse, kan du til enhver tid afmelde dig i sidefoden på en af vores e-mail. Det kan ske, at hvis du afgiver en ny ordre hos kulina.dk, indtastes din e-mail-adresse i databasen igen, og du begynder at modtage marketingkommunikation igen. Hvis dette sker, beder vi om din forståelse. Det er et softwareproblem, og vi vil forsøge at rette det. Lad os vide om fejlen på info@kulina.dk.

Cookies

Mens du bruger vores hjemmeside, kan dine personoplysninger blive behandlet via cookies. Yderligere oplysninger om, hvordan vi bruger cookies, er tilgængelige i pop-up-vinduet der åbnes, når du går ind på webstedet kulina.dk

Hvordan kan du ændre eller slette dine data?

Hvis du er registreret bruger, kan du selv ændre dine personoplysninger til kulina.dk efter at have logget ind på kulina.dk i afsnittet Personoplysninger. Når du er logget ind, kan du også se en historik over dine køb og de relaterede dokumenter, der kan downloades.

I overensstemmelse med de gældende lovbestemmelser har du ret til at kræve adgang til dine personoplysninger, som vi som dataansvarlig behandler, og ret til at få dem rettet eller slettet. Du kan også til enhver tid trække dit samtykke til behandling af visse personoplysninger (f.eks. data til markedsføringsformål), du har givet os, tilbage.

Du kan til enhver tid anmode os om at annullere din konto, slette dine oplysninger fra databasen med e-mail-kontakter eller helt slette alle dine personlige data.

Vores samarbejdspartnere, der behandler personoplysninger

For at kunne håndtere dine ordrer korrekt, kommunikere med dig og fungere som en e-shop, er vi nødt til at samarbejde med vores partnere. For at være sikre vælger vi kun pålidelige partnere, der følger de samme eller endnu strengere regler for beskyttelse af personoplysninger. Sammen gør vi vores bedste for at holde dine data sikre.

Liste over vores partnerprocessorer

  • GoPay - udbyder af en betalingsgateway til online betalinger
  • Stripe - udbyder af en betalingsgateway til onlinebetalinger
  • PayPal - udbyder af en online tegnebog til online betalinger
  • Klarna - udbyder af en betalingsgateway til onlinebetalinger
  • Uloženka - aggregator af forsendelsesindsamling for forskellige transportører
  • Zásilkovna - aggregator af forsendelsesindsamling til forskellige luftfartsselskaber
  • PPL - kurer, der leverer forsendelser
  • DPD - kurer, der leverer forsendelser 
  • Pošta bez hranic - aggregator af forsendelsesindsamling til forskellige transportører
  • GLS - kurer, der leverer forsendelser 
  • DHL - kurer, der leverer forsendelser 
  • DODO - kurer, der leverer forsendelser 
  • Pikito - udbyder af fælles afhentningssteder for forsendelser
  • Gebrüder Weiss - kurer, der leverer overdimensionerede forsendelser 
  • Heureka - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Arukereso - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Ceneo - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Opineo - anmeldelse portal
  • Skapjec - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Parazuvaj - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Compari - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Idealo - prissammenlignings portal, der giver købere et bedre overblik over de priser, der tilbydes af forskellige e-butikker
  • Smartsupp - udbyder af et værktøj til kommunikation på siden med kunder i form af en chat nederst til højre på siden
  • Dognet - marketing netværk 
  • Google - anonym statistik over adgang i Google Analytics og marketingaktiviteter i Googles marketingnetværk
  • Seznam - marketing aktiviteter i Seznam marketing netværk
  • Facebook - marketingaktiviteter i Facebooks marketingnetværk
  • Ecomail - udbyder af et værktøj til mailing af marketingkommunikation
  • Smartlook - udbyder af et værktøj til at analysere webstedskvalitet og brugeradfærd
  • Stemplet - udbyder af et værktøj til mailkommunikation og behandling af kundeanmeldelser
  • Shoptet - udbyder af online shop platformen
  • Retino - udbyder af en ansøgning om problemfri behandling af varer, returneringer og klager
  • Recombee - udbyder af en ansøgning om anbefaling af varer
  • AXIMA SMS - portal til afsendelse af korte tekstbeskeder
  • Daktela - ansøgning om behandling af kundehenvendelser - kundeservice
  • Criteo - marketing aktiviteter i Criteo marketing netværk

 

Vilkår og betingelser for Black Friday & Cyber Monday

Rabatten på varerne er gyldige indtil slutningen af begivenheden eller indtil lageret er tomt, alt efter hvad der sker først.
Nogle produkter kan være udelukket fra kampagnen.
Rabatten dækker ikke (sænker ikke) eventuelle fragtgebyrer for produkter der er købt i Kampagnen i netbutikken, deltageren i kampagnen er forpligtet til at betale dem   fuldt ud.
Det er ikke muligt at kombinere rabatten i Kampagnen med andre rabatter, annoncekampagner eller specialtilbud undtagen gavekort.
Rabatten kan ikke gives i kontanter eller ændres til andre betalingsmidler. Rabatten kan ikke overdrages til andre.
I tilfælde af at der skal returneres varer der er købt i Kampagnen, til hvis levering er anvendt rabat og/eller fri fragt, er Deltageren af Kampagnen ikke berettiget til   nogen kompensation, med undtagelse af tilbagebetaling af prisen på Varer der er betalt.
At drage fordel af en rabat og købe varer i kampagnen til en nedsat pris er betinget af korrekt gennemførelse af ordren og korrekt betaling for ordren under   kampagnen, og ikke kun ved at placere de nedsatte varer i kurven.
Arrangøren forbeholder sig retten til at ændre arrangementets betingelser og eventuelt aflyse arrangementet.